Friday 17 May 2013

c!ntA ??? aPakaH ??? =)


assalamualaikum uollllls ..salam jumaat ..salam 7rejab .. =) ..n xlupe jugak kpd RAJA MUDA PERLIS yg menyambut hari kelahiran beliau harinie .. bola main bdminton ag ptg nie ..yeay !!! terima kasih tunku sbb bg cuti ..hehehe ..btw,SELAMAT HARI GURU kpd guru2 yg pernh mngajar sya,SITI RABWATIN BINTI JUSOH .. guru2 di SEK.KEB.DEMIT , SEK.MEN.KEB KUBANG KERIAN 1 , GURU DI PUSAT TUSYEN , GURU2 DI MATRIKUASI P.PINANG n GURU2 di UiTM PERLIS ..thanks a lot .. mntk halal sgla ilmu yg dcurahkn .. =) .. n xlupe jgk bt kakak2 sya yg bergelar guru kpd anak2 muridnyee .. SELAMAT HARI GURU ekk KAK LONG n KAK CIK .. hehehe..okelaaa uollllls ..back to my entry laa knn ..today org nk share sal  CINTA .. apakah itu ??? hehhehe ..moh kite merajinkn dri bace di bwh .. =D



Cinta..
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita.. Segala apa yang kita buat dan lakukan, kalau boleh kita mahu si dia mengetahuinya..Kita juga berusaha sedaya kuat mungkin untuk tidak mahu sakitkan hati si dia..
Cinta juga membawa suatu perasaan yang mendalam terhadap si dia dan kalau boleh mahu hidup semati bersama dengannya..

Sayang..
Kita memerlukan si dia pada masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita.. Selalunya kita akan sayang akan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita.. Segala masalah dapat diceritakan dan kalau boleh diselesaikan bersama..

Suka..
Kita suka akan dia kerana dia seorang yang baik budi pekerti. .Dia pandai menjaga aurat dan batas pergaulan.. Kalau boleh kita ingin sahaja terus mahu memiliki si dia secara halal..

Minat..
Ada sesuatu pada dirinya yang menarik minat kita untuk mendekatinya.. Harta, paras rupa atau budi dirinya? Itulah minat sebenar terhadap seseorang insan..

Tetapi kita kena ingat !!!!

“Tanpa minat, suka dan sayang.. Kita tidak akan CINTA pada seseorang itu. Dan ingatlah juga, perasaan minat, suka dan sayang ini adalah perlu kita hamburkan sepenuhnya terhadap ALLAH sebelum kepada manusia..”



kata2 doa yg bole kita doakn untk dri n jodoh kita ..insyaAllah =)





sabar ..sabar n terus bersabar dlm mengharungi ujian Allah .. insyaAllah, banyak faedah nya bg org yg bersabar .. =)

okelaaa dulu uollllls utk entry kali nie ..smga entry kli nie sdikit sebnyak dpt mnmbahkn pengetahuan uolllls about LOVE ..cewahH !!! hehehe .. CINTA ITU AMANAH DARI ALLAH taw .. so, to uollllls nk taw sbnarnye cinta adalah anugerah yg amat bernilai dari ALLAH yg MAHA ESA kepd hambanya .. tp uolllls kene taw jgk, CINTA itu sebenarnya AMANAH taw .. BUKAN NAFSU .. huhuhu



cinta sejati tdk memusnahkn @ merosakkn dri kekasih yg dicintai .. malah, ia menjaga agar kekasih ttap suci   dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendri .. insyaAllah ..okebaiii !!!


No comments:

Post a Comment